Thursday 23 February 2012

Life and Fear

"The bigger your life, the smaller your fear." by Susan Jeffers

***

Na nasze zycie sklada sie pare czynnikow: rodzina, przyjaciele, zwiazek, praca. S.Jeffers dolicza do tego jeszcze : czas wolny, nasze zainteresowania, nasz rozwoj osobisty, czas spedzony samotnie oraz najwazniejsze i najtrudniejsze - nasz wklad dla Wszechswiata i innych ludzi. Jesli kazda z tych czesci jest miedzy soba rowno podzielona, kazda ma swoj czas i swoje miejsce w naszym zyciu, staje sie ono bogate, pelne. My jestesmy bardziej zadowoleni, ze wszystko udaje nam sie pogodzic sie soba.
Bardzo czesto jest tak, ze skupiamy sie tylko na jednej z tych dziedzin kosztem pozostalych. Np rodzina jest dla nas najwazniejsza i zapominamy o przyjaciolach, wlasnych przyjemnosciach, zaczynamy sie poswiecac, czujac poglebiajaca sie pustke i strach przed straceniem tej jednej jedynej rzeczy jaka posiadamy. Jesli nasze zycie posiada balans, nawet jesli cos sie rozpadnie (zwiazek, rodzina, praca) nie czujemy sie tak bardzo osaczeni, zastraszeni, przygnebieni. Potrafimy dosc szybko dostosowac sie do nowej sytuacji i znow ja wypelnic (znalezc nowa prace, zbudowac nowy zwiazek itp).

S.Jeffers prosi aby rozrysowac na kartce duzy kwadrat i podzielic go tak, aby mial w sobie 9 rownych mniejszych kwadracikow. Kazdemu przypisac swoje miejsce i rzecz, oraz opisac jak chcemy aby on wygladal. Ja jeszcze nie wszystko zrozumialam i nie wiem czy dobrze to cwiczenie zrobilam. U mnie to wyglada tak:

Relationship
Jestem bardziej cierpliwa, wdzieczna za okazana pomoc i zainteresowanie, umiem doceniac co robi dla mnie moj partner, mam zawsze czas aby usiasc i porozmawiac, obejrzec interesujacy nas film / program, pograc w Scrabble.

Family
Mowie czesciej "kocham, dziekuje, przepraszam", jestem wdzieczna za ich milosc i wsparcie jakie mi dali i jakie wciaz od nich otrzymuje, mam czas aby porozmawiac, wysluchac.

Friends
Jestem bardziej cierpliwa, cenie nasze przyjaznie i umiem zawsze znalezc czas na e-mail, telefon czy wizyte, umiem powiedziec im "dziekuje ze jestes".

Personal Growth
Mam czas i pieniadze na zajecia tanca, rysunku czy warsztaty rozwojowe, mam czas aby usiasc i pomedytowac, podziekowac za to co mam.

Hobby
Mam czas aby poczytac, obejrzec film, porysowac.

Leisure
Mam czas i pieniadze aby zwiedzac, spacerowac, chodzic do kina, teatru, spedzic pare dni poza domem, polezec w domu odpoczywajac i "nudzac sie".

Time Alone
Ciesze sie kazda chwila, jaka spedzam sama, nie marudzac, ze nie mam do kogo sie odezwac, ani nie mam sie czym zajac. Zawsze wiem co moge zrobic z czasem, ktory posiadam tylko i wylacznie dla siebie. Nigdy nie nudze sie sama ze soba.

Work
Lubie swoja prace. Kazdego dnia przychodze do niej z radoscia i z radoscia wracam do domu wiedzac ze zrobilam wszsytko co bylo do zrobienia. Nie zabieram zbednego bagazu do domu.

Contribution
Moj blog i moje doswiadczenie, przemyslenie w nim zawarte wspiera osoby go czytajace i pomaga im w ich wlasnym rozwoju.

***

"Im wieksze i pelniejsze zycie, tym mniejszy strach" - Susan Jeffers


No comments:

Post a Comment