Friday 25 May 2012

100 WTH - Skills

14. Transfer your skills. 

***

Bardzo czesto jest tak, ze w domu i w pracy zachowujemy sie jak dwoje roznych ludzi. Dr Timothy J.Sharp zaobserwowal, ze ludzie bedacy bardzo dobrymi rodzicami, nie potrafia byc dobrym managerem (czy na odwrot), albo przyjazni, kreatywni, weseli w pracy staja sie mrukliwi w domu. Czasem mamy problemy z przenoszeniem pewnych sytuacji i zdarzen, a co za tym idzie pewnych zachowan miedzy obiema strefami. Jesli w pracy potrafie rozwiazywac konflikty, to czemu w domu czesto ja je stwarzam? Co robie takiego w pracy a w domu? Jesli w domu potrafie byc zorganizowana i miec wszystko pod kontrola, to czemu w pracy ciagle ze wszystkim jestem spozniona i nic nie wiem? Warto by bylo przemyslec sobie takie zachowania - w aleznosci co u nas sie pojawia. 

Wydaje mi sie, iz ten rozdzial jest bardzo powiazany z Recognise your strengths . Kiedy uswiadomimy osbie co jest nasza mocna strona, jakie sa nasze zalety, wtedy latwiej nam bedzie sobie uswiadomic w czym jestesmy dobrzy w pracy i w domu. Wtedy latwiej nam bedzie przeniesc dane zachowania i zachowac rownowage miedzy domem a praca.